نظام صالحین اقدامی فرهنگی در مقابله با تهاجم دشمنان است

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: راهکار مقابله با تهاجم دشمن باید کار فرهنگی انجام شود و با تذکر و فشار نمی توان کاری از پیش برد و نظام صالحین یک برنامه فرهنگی مهم در این راستاست.

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان،آیت الله سید محمد شاهچراغی در گردهمایی دست اندرکاران نظام شجره طیبه صالحین بسیج و مربیان حلقه های صالحین بسیج سپاه شاهرود در دفتر امام جمعه این شهر با تبریک اعیاد شعبانیه و تقدیر از حضور همه شرکت کنندگان و زحمات آنها با اشاره به حلقات صالحین اظهار کرد: برکاتی که در کشور از راه اندازی حلقات صالحین است سنت حسنه ای است که قبلاً نبوده است.

امام جمعه سمنان افزود: این سنت که در کشور سابقه ندارد کار خوب و خوشحال کننده ای است که جوان ها را دور هم می نشاند و مربیان خواهر و برادر سرگرم تربیت این جوانان هستند.

استاد نظام صالحین استان سمنان با بیان اینکه شجره طیبه صالحین کار مهم و بزرگی است و هر چه وصف کنیم کم است بیان کرد: جوانان از صدر اسلام تاکنون اسلام را یاری نموده اند و پیامبر جوانان را مورد تکریم و عنایت خاص قرار می داد و می فرمود جوانان دور مرا گرفتند و در اسلام یاری نمودند.

وی خاطر نشان کرد: امام صادق(ع) به یکی از اصحاب فرمود برو سراغ جوانان که اینها در کار خیر با سرعت عمل می کنند.

نماینده ولیفقیه در استان سمنان با بیان اینکه متاسفانه منافقین از ما بهتر کار و جوانان را جذب نموده اند، اظهار کرد: ما در این امر کوتاهی کرده ایم و باید جبران کنیم و حلقه های صالحین یکی از راههای جبران این کوتاهی است.

شاهچراغی با اشاره به پیشقدم بودن جوانان در تمام برنامه های انقلاب گفت: پیامبر بارها سفارش فرمودند که حرمت جوانان را حفظ کنید و بدانید که جوانان در همه برنامه ها در خط مقدم حرکت قرار دارند.

وی با تبریک به دست اندرکاران نظام شجره طیبه صالحین در تربیت جوانان شایسته بیان کرد: ثواب و اجر شما در پیشگاه خداوند محفوظ است و پیامبر در حدیثی فرمود«یا علی اگر یک نفر را هدایت و تربیت کنی بهتر از برای تو از آنچه خورشید بر او می تابد».

استاد نظام صالحین استان سمنان با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت: پیامبر حدیثی دارند که کاملاً به صالحین ارتباط دارد ایشان می فرمایند( مسابقه بگذارید برای رسیدن به باغ های بهشت، اصحاب پرسیدند مگر دنیا باغ بهشت دارد و کجاست؟ ایشان گفت حلقه های ذکر).

وی افزود: حلقاتی که به یاد خدا تشکیل می شود و در آن احکام و عقاید و اهل بیت و راه خدا در آن عنوان می شود اینها حلقه ذکر هستند و مصداق روشن این حدیث همین حلقات صالحین است.

انسجام حلقه های صالحین مستلزم حمایت ویژه مسئولان

شاهچراغی خاطر نشان کرد: باید با حمایت همه مسئولین شهرستان این حلقات شکل منسجم تری بگیرد و نواقص آن برطرف شود.

وی رو به مسئولین بهزیستی،بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و سایر مسئولین حاضر در جلسه کرد و گفت: هرچه پول در این حلقات هزینه شود حلال و خدا و امام زمان(عج) راضی هستند و باید تمام تلاش را در این زمینه مصروف نمود.

امام جمعه سمنان با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان و مقابله با آن اظهار کرد: برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن باید کار فرهنگی انجام شود و با تذکر و فشار نمی توان کاری از پیش برد و نظام صالحین یک برنامه فرهنگی مهم در این راستاست.

وی با تاکید بر اینکه با کار تصنعی نمی توان به نتیجه رسید بیان کرد: باید در حلقات صالحین و با کار فرهنگی جوانان را تربیت کرد و حفظ این حلقات بسیار مهم است و باید بدان توجه نمود.

لازم به ذکراست نماینده ولی فقیه در استان سمنان در سفر یکروزه خود به شاهرود علاوه بر این جلسه در جلسه علما شهرستان شاهرود،شورای اداری،بازدید از خانه سالمندان و مرکز بهزیستی نگهداری از کودکان بی سرپرست و دختران معلول  حضور یافتند.






برچسب ها : تعلیم و تربیت بسیج  ,